Παρασκευή, 11 Μαΐου 2007

«Πράσινα» κινητά τηλέφωνα μέσα στην επόμενη 5ετία

Η STMicroelectronics αναμένεται να κατασκευάσει μικροσκοπικά fuel cells (ηλεκτροχημικές συσκευές ενεργειακής μετατροπής) για κινητά τηλέφωνα το 2009, όπως ανακοίνωσε η εταιρία στο International Electronics Forum 2007 που έγινε στην Αθήνα την προηγούμενη βδομάδα (2-4 Μαιου).

"Αναπτύσσουμε τα fuel cells για κινητά τηλέφωνα και έπειτα για την αγορά φορητών υπολογιστών," είπε στη συνεδρίαση ο Salvatore Coffa, από το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης του βιομηχανικού τομέα της STMicroelectronics. "Ελπίζουμε να τα έχουμε στο τμήμα παραγωγής μέχρι το 2009."

“We are developing micro fuel cells for mobile phones and then for the laptop market,” Salvatore Coffa, from the R&D department of the industrial and multi-segment sector at ST told the meeting. “We hope to have this in production by 2009.”

Ο Coffa είπε ότι η έρευνα κινείται προς την χρήση πλακετών PCB (printed circuit boards) για τα fuel cells για την κατασκευή μπαταριών που θα είναι τόσο λεπτές όσο ένα φύλλο χαρτί.

Η αμερικανική έρευνα έχει προτείνει ότι οι μπαταρίες από fuel cells που χρησιμοποιούν τη ζάχαρη ως πηγή ενέργειας αναμένεται να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κινητά τηλέφωνα μέσα σε διάστημα τριών έως πέντε χρόνων.

Πηγή : fuelcellsworks.com

Η βιομηχανία τουρισμού γίνεται «πράσινη»


Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις τουρισμού σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να συμφωνήσουν σε τρόπους για να καταπολεμηθεί η αλλαγή του κλίματος με τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από ξενοδοχεία, κρουαζιερόπλοια και επιβατηγά αεροσκάφη, όπως δήλωσε ο επικεφαλής μιας μεγάλης ένωσης τουρισμού.

Ο Geoffrey Kent, πρόεδρος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιού και Τουρισμού (WTTC - World Travel and Tourism Council) που αντιπροσωπεύει τις μεγαλύτερες 100 επιχειρήσεις σε αυτόν τον τομέα, δήλωσε την Παρασκευή ότι αναμένει τα μέλη του συμβουλίου να αρχίσουν να εφαρμόζουν μερικά από τα μέτρα σε περίπου ένα έτος.

"Πιστεύω ότι είναι η ευθύνη μας να βρούμε μια γενική συμφωνία την οποία θα ακολουθούν τα μέλη του συμβουλίου μας," δήλωσε ο Kent σε μια συνέντευξη με το Reuters στα πλαίσια μιας παγκόσμιας συνεδρίασης με θέμα το περιβάλλον και τον τουρισμό.

"Μέχρι το τέλος του χρόνου, αναμένουμε να βρούμε μερικές πραγματικά καλές προκλήσεις για τα μέλη του WTTC."

Η βιομηχανία τουρισμού αναμένεται να συμβάλει στο 10,4 τοις εκατό της παγκόσμιας οικονομίας το 2007 και είναι αρμόδια για 231 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, σύμφωνα με το WTTC.

Δεν υπάρχει κανένας ακριβής αριθμός ως προς τον όγκο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που οι τουριστικές επιχειρήσεις απελευθερώνουν στην ατμόσφαιρα, αλλά η βιομηχανία εξαρτάται από την κατασκευή, το ταξίδι μέσω του αέρα και της θάλασσας και άλλες δραστηριότητες που κατηγορούνται συχνά για την αλλαγή του κλίματος.

Πηγή : reuters.com

Το «πράσινο» αυτοκίνητο της Michelin

Στην Ελβετία οι ερευνητές έχουν αναπτύξει το Hy-Light, ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί με μια ηλεκτροχημική συσκευή ενεργειακής μετατροπής (fuel-cell), φτάνει μέχρι τα 130 χλμ ανά ώρα περίπου και ανεφοδιάζεται σε καύσιμα από μια ηλιακά τροφοδοτούμενη αντλία

Ενώ κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο ακολουθεί την επιτυχία της Toyota Prius κατασκευάζοντας χαμηλής εκπομπής ρύπων υβριδικά μοντέλα διάφορων ειδών (συνδυασμοί βενζίνης - ηλεκτρισμού, βενζίνης - φυσικού αερίου, βενζίνης - υδρογόνου), η πραγματική καινοτομία στο αυτοκίνητο πραγματοποιείται σε ένα απλό βιομηχανικό κτήριο στα περίχωρα της ελβετικής πόλης Fribourg.

Το Hy-Light είναι αθόρυβο, πιάνει υψηλές ταχύτητες, έχει πολύ καλή επιτάχυνση και καταπληκτική σταθερότητα. Δεν έχει κιβώτιο ταχητύτων, συμπλέκτη ή anti-roll bar. Επίσης παράγει μηδενική ατμοσφαιρική ρύπανση και ο σταθμός ανεφοδιασμού του λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια.

Η Ελβετία μπορεί να φανεί ένα απίθανο σπίτι για το επανεφεύρεση της βιομηχανίας αυτοκινήτου, δεδομένου ότι δεν υπάρχει καμία ελβετική κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων. Αυτό όμως ελευθερώνει τους κατασκεαστές του Hy-Light από τις τυχόν πιέσεις των επιχειρήσεων αυτοκινήτων και πετρελαίου, δημιουργώντας έτσι ένα ιδανικό περιβάλλον για αυτό το εγχείρημα. Ο επικεφαλής της ερευνητικης ομάδας Pierre Varenne, θεωρεί ότι ο μόνος τρόπος να εφευρεθεί εκ νέου αληθινά το αυτοκίνητο είναι να επανασχεδιαστεί το σύστημα που του προμηθεύει ενέργεια. «Πρέπει να δημιουργήσουμε «καθαρά» αυτοκίνητα καθώς επίσης και «καθαρούς» τρόπους να τους παράγεται ενέργεια» , δηλώνει.

Πηγή : businessweek.com

Τα Ηνωμένα Έθνη εκφράζουν αμφιβολίες για τα βιολογικά καύσιμα

Τα βιολογικά καύσιμα όπως η αιθανόλη μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση των προβλημάτων που δημιουργούνται λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου καθώς και να προσφέρουν νέες θέσεις εργασίας για τους αγρότες. Παρόλα αυτά, τα οφέλη μπορούν να αντισταθμιστούν από τα σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα και τις αυξανόμενες αξίες τροφίμων όπως ανακοίνωσαν Η.Ε την περασμένη Τρίτη στην πρώτη σημαντική έκθεσή τους σχετικά με τη βιοενέργεια.

Με μια ευρεία αξιολόγηση, τα Η.Ε έκρουσαν τους κώδωνες κίνδυνου για τον πιθανό αρνητικό αντίκτυπο των βιολογικών καυσίμων, μόλις λίγες μέρες μετά από μια διάσκεψη κλίματος στην Μπανγκόκ, όπου ειπώθηκε ότι ο κόσμος έχει και τα χρήματα και την τεχνολογία για να αποτρέψει την παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, η οποία οφείλεται εν μέρει στις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου όπως το διοξείδιο του άνθρακα και το μεθάνιο.

Τα βιολογικά καύσιμα, που γίνονται από το καλαμπόκι, το έλαιο από φοίνικες, το ζαχαροκάλαμο και άλλα γεωργικά προϊόντα, είναι κατά πολλούς ένας καθαρότερος και φτηνότερος τρόπος για να ικανοποιηθούν οι συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες της παγκόσμιας ενέργειας. Οι ευρωπαϊκοί ηγέτες έχουν αποφασίσει ότι τουλάχιστον 10 τοις εκατό των καυσίμων θα προέλθουν από βιολογικά καύσιμα όπως η αιθανόλη μέχρι το 2020, και το αμερικανικό κογκρέσο επεξεργάζεται μια πρόταση που θα επταπλασιάσει την παραγωγή των βιολογικών καυσίμων μέχρι το 2022. Με τις τιμές του πετρελαίου στα ύψη, τα βιολογικά καύσιμα έχουν γίνει μια ελκυστική πηγή ενέργειας για τις φτωχές χώρες, μερικές από τις οποίες ξοδεύουν έξι φορές περισσότερα χρήματα για τη εισαγωγή πετρελαίου από ότι στην υγειονομική περίθαλψη.

Αλλά οι περιβαλλοντολόγοι προειδοποιούν ότι η «τρέλα» των βιολογικών καυσίμων μπορεί να κάνει την ίδια ή και περισσότερη ζημία στο περιβάλλον με τα μολυσμένα καύσιμα που προέρχονται από απολιθώματα (όπως το κάρβουνο), μια ανησυχία που απεικονίζεται σε όλη την έκθεση, η οποία δημοσιεύθηκε Τρίτη στη Νέα Υόρκη από τα Η.Ε. με τίτλο «Ενέργεια, μια κοινοπραξία 20 αντιπροσωπειών και προγραμμάτων των Η.Ε».

Πηγή : cbsnews.com

Link : http://www.cbsnews.com/stories/2007/05/08/ap/tech/main2777435.shtml

Η αιολική ενέργεια στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της ΔΕΗ.


Έγκριση για συνεργασία με την EDF Energies Nouvelles για την από κοινού κατασκευή αιολικών πάρκων, ισχύος 122 MW, έδωσε το ΔΣ της ΔΕΗ, που σχεδιάζει επέκταση των δραστηριοτήτων στον τομέα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, η ΔΕΗ στοχεύει στην απόκτηση και διατήρηση του 23% της ελληνικής αγοράς ΑΠΕ μέχρι το 2014.Εν τω μεταξύ, η συνεργασία με την EDF Energies Nouvelles ξεκινά άμεσα με την κατασκευή ενός αιολικού πάρκου 38ΜW στην Βοιωτία, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2008.Παράλληλα, εγκρίθηκε το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της θυγατρικής του οργανισμού ΔΕΗ Ανανεώσιμες ΑΕ, με στόχο την επέκταση της εταιρείας στον τομέα των ΑΠΕ.Το επιχειρησιακό πρόγραμμα είναι εξαετούς διάρκειας (2007-2012) και προβλέπει την πραγματοποίηση μεγάλων επενδύσεων μέσω εταιρικών συνεργασιών με τρίτους έργων ΑΠΕ 900 ΜW μέχρι το 2012.Σύμφωνα με το Reporter, η διοίκηση της Επιχείρησης εξετάζει και άλλες προτάσεις συνεργασιών μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και έργα κατασκευής και λειτουργίας φωτοβολταϊκών πάρκων.

ΠΗΓΗ: in.gr

LINK:

Κολασσιαίο σχέδιο για ευρωπαϊκό αιολικό υπερδίκτυο.

Ιρλανδική εταιρεία, από τους ηγέτες στον τομέα της αιολικής ενέργειας, έχει προχωρήσει στον σχεδιασμό ενός τεράστιου αιολικού υπερδικτύου με 2.000 ανεμογεννήτριες στα ανοικτά των ευρωπαϊκών ακτών στον Ατλαντικό. Το υπερδίκτυο θα είναι ισχύος 10.000 Megawatts, αλλά το όραμα της εταιρείας μιλάει για την δημιουργία ενός δικτύου που θα εκτείνεται από την Ισπανία έως την Σουηδία, ισχύος ίσης με 30 πυρηνικών αντιδραστήρων. Το σχέδιο μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 60.000.000 τόνους ετησίους. Η εταιρεία ήδη σχεδιάζει την εφαρμογή ενός παρόμοιου σχεδίου, αυτή την φορά στην ξηρά, ισχύος 1.000.000 Megawatts, που θα εκτείνεται σε όλη την περιοχή των Μεγάλων Πεδιάδων.*

* Η περιοχή των Μεγάλων Πεδιάδων βρίσκεται στο κέντρο περίπου της Β. Αμερικής, ανατολικά των Βραχωδών Ορέων, από το Μεξικό έως την Αρκτική και περιλαμβάνει 10 πολιτείες των Η.Π.Α. και 4 περιφέρειες του Καναδά.

ΠΗΓΗ: CNN Money

Πόσιμο νερό από τη θάλασσα με αιολική ενέργεια.


«Σάρκα και οστά» αναμένεται να πάρει μέσα στις επόμενες ημέρες ένα μοναδικό επιστημονικό εγχείρημα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το οποίο ενδέχεται μελλοντικά να δώσει λύση στο μεγάλο πρόβλημα της υδροδότησης των ελληνικών νησιών.

Πρόκειται για μία πλωτή μονάδα αφαλάτωσης ύδατος που λειτουργεί με αιολική ενέργεια, η οποία μέχρι το τέλος του Μαΐου θα εγκατασταθεί στην Ηρακλειά των νοτίων Κυκλάδων. Δηλαδή, το πόσιμο νερό θα παράγεται με μέθοδο φιλική προς το περιβάλλον (αιολική ενέργεια) και όχι με τη χρήση χημικών, όπως γίνεται συνήθως.


Όσον αφορά το κόστος λειτουργίας της, αυτό κρίνεται σχετικά χαμηλό, καθώς η μονάδα είναι πλήρως αυτόνομη ενεργειακά, πράγμα που σημαίνει πως δεν απαιτείται η σύνδεσή της με το δίκτυο της ΔΕΗ.

Το έργο περιέχει μια σειρά από επιστημονικές και τεχνολογικές καινοτομίες καθώς πρόκειται για την πρώτη πλωτή μονάδα αφαλάτωσης που λειτουργεί με ανεμογεννήτρια στον κόσμο. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως το έργο είναι 100% ελληνικό, καθώς στις έρευνες για την κατασκευή του έλαβαν μέρος αποκλειστικά ελληνικοί φορείς, Έλληνες μηχανικοί και ερευνητές. Η χρηματοδότησή του προήλθε από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας του υπουργείου Ανάπτυξης.

ΠΗΓΗ: imerisia.gr

Η ευρωπαϊκή αγορά αιολικής ενέργειας έσπασε νέο ρεκόρ το 2006.


Η ευρωπαϊκή αγορά αιολικής ενέργειας έσπασε νέο ρεκόρ το 2006, σύμφωνα με τα ετήσια στατιστικά στοιχεία που εκδόθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση Αιολικής Ενέργειας (EWEA).

7.588 MW αιολικών έργων, αξίας περίπου €9 δισεκατομμυρίων,

εγκαταστάθηκαν πέρυσι στην ΕΕ, μια αύξηση 23% έναντι του 2005.


ΠΗΓΗ: oikologos.gr
Link:

http://www.oikologos.gr/News2007/0377.html

ΟΙ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΘΟΡΥΒΩΔΕΙΣ ?

Οι σύγχρονες ανεμογεννήτριες έχουν πρακτικά εκμηδενίσει το μηχανικό τους θόρυβο ενώ ο αεροδυναμικός θόρυβος σχετίζεται με παράγοντες όπως η ταχύτητα του αέρα, η υγρασία ή η ύπαρξη φυσικών εμποδίων. Ο παρακάτω πίνακας δείχνει τα επίπεδα θορύβου σε κάποιους ήχους.

Πηγή

Απόσταση από πηγή (m)

Επίπεδα θορύβου

Απογείωση αεροπλάνου

61

120

Σειρήνα ασθενοφόρου

31

90

Ήπια κυκλοφορία

312

50

Ανεμογεννήτρια > 1MW

200

49

Ψίθυρος

2

30


Σε κάθε περίπτωση πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι οι ανεμογεννήτριες εγκαθίστανται κατά κανόνα μακριά από κατοικημένες περιοχές.

ΠΗΓΗ: greenpeace

Link:
http://www.greenpeace.org/raw/content/greece/press/118523/933082.pdf

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

Η 15χρονη εμπειρία της ανάπτυξης της αιολικής ενέργειας σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Γερμανία, Μεγ. Βρετανία, Ολλανδία, Δανία κλπ.), αποδεικνύει ότι η ανεξέλεγκτη εγκατάσταση ανεμογεννητριών είναι ένας εξαιρετικά δαπανηρός και αναποτελεσματικός τρόπος για το περιορισμό των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Π.χ. στη Γερμανία δεν έχει καταστεί δυνατό μέχρι σήμερα να αντικατασταθεί έστω και ένας συμβατικός ή πυρηνικός σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας! Στη Μεγ. Βρετανία και στη Γερμανία, παρά τη χρήση της αιολικής ενέργειας οι δείκτες μόλυνσης παραμένουν στα ίδια επίπεδα! Εκατό διαπρεπείς καθηγητές στη Γερμανία, αφουγκραζόμενοι τις ανησυχίες πολλών κατοίκων που περιγράφουν τις ζωές τους ως αφόρητες, όταν εκτίθενται στις ακουστικές και οπτικές επιδράσεις των αιολικών πάρκων, αλλά και την αυξανόμενη καταστροφή της φύσης και του πολιτισμικού και ιστορικού χαρακτήρα των περιοχών όπου εγκαθίστανται ανεμογεννήτριες, κατέληξαν μετά από έρευνα, στο συμπέρασμα ότι η αιολική ενέργεια δεν έχει καμία σημασία για τα ενεργειακά ισοζύγια και τα ισοζύγια των ρύπων και των αερίων του θερμοκηπίου.

ΠΗΓΗ: inskyros.gr

http://www.inskyros.gr/news/037/37anemogenitries.htm